07-27

Efter en god natts sömn, som endast stördes av lite mobillarm (vår rumskompis) smakade det ypperligt med en god frukost. I år fanns det inget att klaga på där, allt fanns under hela frukosten. Vi fick sällskap av ett par som vandrat i Sarek, och det blev en massa prat om Sarek och packning mm. Vi kom fram till att vi planerade för samma rutt nästa år, så då ses vi kanske vid kapellet i Alkavare..

Vykorten till resten av vandringsgänget är klara!

I år hade jag valt att ta den tidiga avgången från Salto, så det fanns ingen tid för annat än vykortsskrivning på förmiddagen. För första gången valde vi att använda väsktransporttjänsten ner till båten. Ett klart tecken på att vi är trötta!

Här kommer ryggsäckarna farande. Vi kanske skulle hyra en sån här nästa år?

Lite bilder nerifrån bryggan i väntan på avgång.

Hej då Saltoluokta för den här gången. Det blir faktiskt på återseende!

Inget busstrul i år. Bussen kom och det var gott om plats på den. Det blev med andra ord en lugn o fin resa in till Gällivare, och den här gången gällde rådande trafikregler. Du hade inte behövt blunda i år Kristina!

Vi var framme i den stora metropolen i god tid, så i år blev det ett besök på Sibylla. Kebab blev det och den var kanske något godare än Reals i den oranga påsen…..

I lugn o ro stod vi och väntade in tåget från Narvik. Nu hade vi 22 härliga timmar framför oss tillsammans med SJ (och Öresundståg). Om allt gått bra så här långt så blev det desto mer kaos vid tågbytet i Boden. O-ringen som avgjorts där var slut och det kändes som om alla tävlande skulle med det tåget. Oj vilken kö det var på restaurangvagnen! Men vi hade tur. Linnéa fixade plats hos en kille som plötsligt blev ensam vid ett bord. Helt perfekt. Nu var kvällen räddad. Men till sist var det dags att ta farväl av Linnéa. Tack för sällskapet Geten!

Hej då Lappland för den här gången!